Firma Volvo Buses przedstawiła pierwszy piętrowy autobus z dwoma silnikami – Volvo Hybrid Double Decker. To 10,5-metrowy pojazd, we wnętrzu którego jest 86 miejsc, z czego 66 siedzących.
Do napędu autobusów służy 5-litrowy silnik Diesla i jednostka elektryczna. Baterie ładowane są energią powstającą m.in. podczas hamowania autobusu, akumulatory zatem nie wymagają dodatkowego doładowywania.
Firma Volvo Buses przedstawiła pierwszy piętrowy autobus z dwoma silnikami – Volvo Hybrid Double Decker. To 10,5-metrowy pojazd, we wnętrzu którego jest 86 miejsc, z czego 66 siedzących.
Do napędu służy 5-litrowy silnik Diesla i jednostka elektryczna. Baterie ładowane są energią powstającą m.in. podczas hamowania autobusu, akumulatory zatem nie wymagają dodatkowego doładowywania. Każdy z silników może być wykorzystywany osobno, mogą one również pracować jednocześnie. Zdaniem producenta emisja substancji szkodliwych jest mniejsza o połowę niż w autobusach z konwencjonalnym napędem, a zużycie paliwa jest mniejsze o jedną trzecią. Pierwsze piętrowe autobusy hybrydowe na przełomie bieżącego i przyszłego roku trafią do testowej eksploatacji na ulicach Londynu. Seryjna produkcja tego autobusu rozpocznie się pod koniec 2009 roku.