Z giełdy. Przeźmierowo
Zauważyliśmy, że gdy egzemplarzy danego modelu nie ma na placu dużo, ceny transakcyjne od wywoławczych różnią się nieznacznie lub wcale. Jeśli jednak w jakiejś grupie samochodów jest spora podaż, dochodzi do licytacji, tyle że ceny idą w dół. - Trzeba być elastycznym - usłyszeliśmy w ostatnią niedzielę od sprzedających na na podpoznańskiej giełdzie.
Przeźmierowo.
Zauważyliśmy, że gdy egzemplarzy danego modelu nie ma na placu dużo, ceny transakcyjne od wywoławczych różnią się nieznacznie lub wcale. Jeśli jednak w jakiejś grupie samochodów jest spora podaż, dochodzi do licytacji, tyle że ceny idą w dół. - Trzeba być elastycznym - usłyszeliśmy w ostatnią niedzielę od sprzedających na podpoznańskiej giełdzie.
Na największe ustępstwa (nawet 10-15 proc.) szli handlujący samochodami francuskimi z początków lat 90.
- Wolę obniżyć cenę, bo auto kosztuje i tak niewiele, a ponowny przyjazd na plac jest drogi - usłyszeliśmy od jednego z handlujących (bilet wstępu w zależności od rodzaju auta użytkowego kosztuje 40-55 zł). Tym razem znikomy wybór mieli amatorzy "japończyków". Najciekawsze z nich: Nissan Vanette oraz Toyota Hiace szybko znikły z placu, choć sprzedający nie byli skłonni do obniżania ceny.
Mercedes 208 2.3 D |
1990 / 423 |
furgon |
13,9 tys. zł |
VW LT35 2.4 D |
1990 / 317 |
skrzynia |
8,2 tys. zł |
Peugeot J5 2.5 D |
1992 / 284 |
skrzynia |
5,0 tys. zł |
Citroen C15 1.8 D |
1995 / 305 |
furgon |
4,8 tys. zł |
VW T4 2.4 D |
1995 / 212 |
furgon |
16,5 tys. zł |
Nissan Vanette 2.3 D |
1998 / 168 |
furgon |
14,7 tys. zł |
Skoda Pickup 1.9 D |
1999 / 190 |
pikap |
9,0 tys. zł |
Ford Transit 2.5 TD |
2000 / 167 |
furgon |
32,0 tys. zł |
Fiat Ducato 2.3 JTD |
2002 / 132 |
furgon |
35,8 tys. zł |
MB Sprinter 2.2 CDI |
2002 / 140 |
kontener |
52,5 tys. zł |