Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Pojemne E-Ducato Cargo Box

Wersja zabudowana w firmowym zakładzie w ramach nowego programu „FIAT Professional CustomFit”
22 października 2024

Fot. FIAT

 
Na międzynarodowych targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze, marka FIAT Professional zaprezentowała E-Ducato Cargo Box, duży samochód dostawczy o wyjątkowej pojemności ładunkowej i przestronnym wnętrzu, którego światowa premiera była okazją do zaprezentowania nowego programu zabudowy, adaptacji i personalizacji „FIAT Professional CustomFit”.

Fiat Professional E-Ducato Cargo Box produkowany jest w najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym Atessa we Włoszech. Dzięki projektowi „FIAT Professional CustomFit” i realizacji całego procesu zabudowy we własnym zakładzie („in-house”), marka dba o szczegóły na każdym etapie produkcji. Takie podejście ma gwarantować, że każdy samochód spełni unikatowe potrzeby i oczekiwania nabywcy, zapewniając przedsiębiorstwom samochód dostosowany do ich zawodowych misji.

Wraz z Cargo Box, dostępnym od października 2024 r., nowe podejście oferuje szeroki wachlarz opcji zabudowy i adaptacji dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb różnych klientów biznesowych. Obejmują one konfigurację Drop Side, wywrotkę jednostronną, zaprojektowaną do przechylania skrzynki ładunkowej w wybranym kierunku, polecaną do prac budowlanych i ogrodniczych. Aby zapewnić jeszcze większą elastyczność, wywrotka trójstronna umożliwia przechylanie skrzyni ładunkowej w trzech różnych kierunkach, spełniając wymagania zróżnicowanych miejsc pracy. Konfiguracja z kabiną, tzw. brygadówką może pomieścić dodatkowych pasażerów, zachowując jednocześnie dużą przestrzeń ładunkową.

Krótszy czas dostawy pojazdów

Niezależnie od tego, czy klient kupuje swój samochód online, czy za pośrednictwem tradycyjnych kanałów sprzedaży detalicznej, może skorzystać z usprawnionego procesu. W pełni zintegrowany model produkcji pozwala na precyzyjne zarządzanie zapasem pojazdów i szybsze cykle produkcyjne, co przekłada się na niezwykle krótki czas dostawy pojazdu. Wydajne podejście oznacza, że klienci czekają na zamówiony samochód znacznie krócej niż w przypadku tradycyjnych metod produkcji.

Z pojemną ładownią

Prezentowany na stoisku w Hanowerze E-Ducato Cargo Box oferuje imponującą przestrzeń ładunkową 18,5 m³ i spore wymiary wewnętrzne, tj. 4.230 mm długości, 2.032 mm szerokości i 2.150 mm wysokości. Zbudowany jest na bazie elektrycznej wersji podwozia z kabiną, z maksymalnym momentem obrotowym 410 Nm i mocą 200 kW (270 KM) w zestawieniu z akumulatorem o pojemności 110 kWh.
Ponadto, dla klientów którzy potrzebują dodatkowej przestrzeni ładunkowej, będzie on również dostępny w konfiguracji L4, która zwiększa przestrzeń ładunkową do 20,5 m³ przy długości wewnętrznej 4.500 mm i wysokości 2.300 mm. Obie wersje będą oferowane z napędem elektrycznym (BEV) i diesel, w konfiguracjach 140 KM i 180 KM z manualną i automatyczną skrzynią biegów.

Oprócz dostępnych w standardzie tylnych drzwi skrzydłowych, dostępna będzie alternatywna wersja z pokrywą tylną. Standardowe skrzynie ładunkowe są wyposażone w takie elementy, jak antypoślizgowa drewniana podłoga z powłoką ochronną, aluminiowe listwy przypodłogowe, automatycznie włączające się oświetlenie sufitowe i wyściełany profil 2 w 1 do bezpiecznego mocowania przedmiotów wewnątrz. Oprócz tego dostępna jest szeroka gama opcjonalnych funkcji, które pozwalają jeszcze bardziej przystosować samochód do różnorodnych zadań i przeznaczeń skrzyń ładunkowych. Opcje te obejmują między innymi schowek nad kabiną zapewniający dodatkową przestrzeń (+1,5 m³), drzwi boczne i podnośnik tylny w wersjach z drzwiami skrzydłowymi.

Nowy silnik i skrzynia biegów

Wśród innowacji wprowadzonych przez FIAT Professional jest nowy silnik MultiJet 4.0 i zaawansowana 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów AT8, teraz dostępna w Ducato. Silnik MultiJet 4.0 zapewnia imponujący moment obrotowy 450 Nm, co czyni go najlepszym w swojej klasie wśród dużych samochodów dostawczych z napędem na przednie koła. Jego zaawansowany, dwuobwodowy układ recyrkulacji spalin nie tylko zwiększa niezawodność i osiągi, ale także znacznie zmniejsza emisję spalin. Skrzynia biegów AT8 dodatkowo zwiększa wydajność pojazdu, zapewniając nawet dziesięcioprocentową redukcję emisji CO2 w porównaniu z poprzednią wersją automatyczną, dzięki bardziej zrównoważonej i precyzyjnej kontroli momentu obrotowego. (red)

Fot. FIAT

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.