Fot. Volvo Trucks
Volvo Trucks wprowadza nowy silnik przeznaczony do modelu Volvo FH16. Dzięki mocy do 780 KM i momentowi obrotowemu 3800 Nm, nowy 17-litrowy silnik ma radzić sobie z najcięższymi zadaniami transportowymi. Nowy silnik jest przystosowany do zasilania biopaliwami.
17-litrowy silnik Euro 6, opracowany z myślą o najbardziej wymagających zadaniach transportowych, jest dostępny w trzech wariantach mocy: 600, 700 i 780 KM. Poziomy momentu obrotowego zwiększono do 3.000, 3.400 i 3800 Nm w topowej wersji. Wyższy poziom mocy i momentu obrotowego przekłada się na szybszą reakcję silnika, lepsze właściwości jezdne oraz maksymalną produktywność.
– Jestem dumny, że mogę zaprezentować nasz nowy silnik – mówi Marcos Weingaertner, menedżer produktu w Volvo Trucks. – To naprawdę arcydzieło i efekt inżynierii na światowym poziomie. Wersja 780 KM to najmocniejszy silnik w branży. Pokonując strome podjazdy z maksymalnym obciążeniem nie chcesz utknąć z powodu zbyt niskiego momentu obrotowego i mocy. Dlatego skoncentrowaliśmy wszystkie nasze wysiłki na tym, aby silnik D17 był bardzo mocny, niezawodny i responsywny. Dla naszych klientów oznacza to szybszą realizację pracy i mniejsze zużycie paliwa.
Fot. Volvo Trucks
Mocny i oszczędny
Silnik D17 jest wyposażony w pojedynczą wydajną turbosprężarkę, która zwiększa szybkość reakcji silnika i poprawia wrażenia z jazdy. Innowacyjna, opatentowana przez Volvo konstrukcja falistego denka tłoka optymalizuje spalanie i zmniejsza emisję spalin, podczas gdy nowy układ wtryskowy zapewnia oszczędność paliwa, a zwiększone maksymalne ciśnienie w komorze spalania – wysoką moc wyjściową.
Moc hamowania silnikiem w całym zakresie prędkości została znacznie poprawiona. Skutkuje to mniejszym zużyciem klocków i tarcz hamulcowych, a jednocześnie zapewnia większą efektywność podczas zjazdów.
Fot. Volvo Trucks
Przystosowany do pracy na biopaliwach
Silnik D17 jest przystosowany do pracy na paliwie HVO (hydrodrafinowanym oleju roślinnym) we wszystkich wariantach mocy. Wersja o mocy 700 KM jest również przystosowana do zasilania 100% biodieslem (B100). Skrzynię biegów zmodernizowano tak, aby wytrzymała moment obrotowy do 3.800 Nm, a sprawność wewnętrznej skrzyni biegów została dodatkowo poprawiona w wersjach 3.000 Nm i 3.400 Nm.
– Jestem przekonany, że klienci i kierowcy docenią większą siłę hamowania silnikiem, a także możliwość jazdy na paliwie HVO i biodieslu. D17 to fantastyczny silnik do fantastycznej ciężarówki, a wszyscy nasi klienci, którzy w codziennej pracy polegają na Volvo FH16, będą teraz mieli do dyspozycji jeszcze potężniejsze narzędzie, które ich wspomoże – mówi Marcos Weingaertner.
Rozpoczęcie sprzedaży Volvo FH16 z nowym silnikiem zaplanowano na połowę 2024 roku. Uruchomienie produkcji planowane jest na drugą połowę 2024 r.
Nowy silnik jest dostępny w nowym Volvo FH16 Aero oraz najnowszej wersji Volvo FH16. (red)