Wiadomości z rynku

poniedziałek
25 listopada 2024

Nowa strategia Grupy Wielton na lata 2023-2027

Podwojenie przychodów dzięki zwiększeniu udziałów w Europie oraz przejęciom
19 grudnia 2023

Fot. Wielton

 
Skonsolidowane przychody Grupy Wielton w 2027 r., z uwzględnieniem fuzji i przejęć, mają wynieść ok. 1,5 mld euro, wobec 732 mln euro w 2022 r. Wolumen sprzedaży ma zwiększyć się w tym okresie z 23,2 tys. do ok. 45 tys. sztuk pojazdów.
Udziały w europejskim rynku produktów drogowych rejestrowanych zwiększą się z 6,7 proc. w 2022 r. do około 13 proc. w roku 2027.

Ambicje umacniania się na pozycji europejskiego championa

– Grupa Wielton ma ambicje umacniania się na pozycji europejskiego championa rynku naczep – mówi Paweł Szataniak, prezes zarządu Grupy Wielton. – Stworzona przez nas Strategia na lata 2023 - 2027 przewiduje podwojenie sprzedaży wolumenowej do ok 45 tys. sztuk i przychodów do blisko 1,5 mld euro. Wzrost ten realizowany będzie w oparciu o rozwój organiczny i poprzez akwizycje. Grupa rozwijać się będzie na wszystkich strategicznych kierunkach, poza Rosją i Białorusią. Pozwoli to na zbudowanie prawie 13% udziałów w europejskim rynku naczep. W tak dynamicznym rozwoju priorytetem pozostanie stabilna kondycja finansowa Grupy z bezpiecznym wskaźnikiem długu netto do EBITDA na poziomie ok. 2,5, w czym pomoże prognozowana na 2027 rok 8% marża EBITDA. Kluczowym motorem dynamicznego wzrostu Grupy w okresie Strategii będzie realizacja planów działań opartych na głównych mega trendach światowej gospodarki tj. personalizacji, digitalizacji z wykorzystaniem rozwiązań AI oraz na zrównoważonym rozwoju.

Dalszy rozwój na kluczowych rynkach

Zgodnie ze strategią rozwoju na lata 2023–2027 skonsolidowane wolumeny sprzedaży, z uwzględnieniem fuzji i przejęć, wyniosą w 2027 r. ok. 45 tys. sztuk pojazdów w porównaniu do 23,2 tys. sztuk w 2022 r. (wzrost o 93 proc.). W tym samym okresie skonsolidowane przychody Grupy powinny zwiększyć się z 732 mln euro do ok. 1,5 mld euro. W 2027 r. w wyniku zarówno rozwoju organicznego, jak i akwizycji stopa marży EBITDA ma osiągnąć wartość 8 proc. Relacja długu netto do EBITDA powinna zostać utrzymana na bezpiecznym dla finansów Grupy poziomie ok. 2,5.
Grupa zakłada, że jej udziały w europejskim rynku produktów drogowych rejestrowanych zwiększą się z 6,7 proc. w 2022 r. do około 13 proc. w 2027 r. Firma będzie się rozwijać na wszystkich kierunkach strategicznych, poza Rosją i Białorusią. Większościowe udziały w sprzedaży Grupy utrzymają Polska, Francja i Wielka Brytania. Strategia Grupy zakłada większą dywersyfikację sprzedaży. Udział pozostałych rynków w wolumenach Grupy wzrośnie z 36 proc. do 48 proc.
Grupa Wielton planuje zwiększać wolumeny sprzedaży oraz udziały we wszystkich kluczowych grupach produktowych: blisko połowa wzrostu będzie pochodzić z największej grupy produktowej na rynku - naczep uniwersalnych. Silne wzrosty odnotują również m.in. wywrotki.
Ponadto, sprzedaż będzie wsparta dodatkowymi usługami, m in. w oparciu o własną telematykę oraz różnorodne rozwiązania ABERG. Szczególne znaczenie dla poprawy konkurencyjności Grupy będzie miał rozwój technologii produkcyjnych w oparciu o automatyzację oraz robotyzację produkcji.
Aby osiągnąć zamierzone wartości wskazane w celach ilościowych, Grupa Wielton planuje zrealizować następujące cele jakościowe: I. Personalizacja – rozwój oferty w kierunku unikalnych wartości dodanych dla klientów. II. Digitalizacja - transformacja cyfrowa, robotyzacja, automatyzacja, telematyka oparta o AI. III. Zrównoważony rozwój - redukcja śladu węglowego, wspieranie lokalnych społeczności, federacyjny model zarządzania. IV. Kapitał ludzki – „Family Corp”, zarządzanie talentami, sukcesja przywództwa. V. Innowacyjne rozwiązania - produktowe i produkcyjne. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.