Wiadomości z rynku

czwartek
21 listopada 2024

W teren i na drogi

Nowe propozycje na rynku opon
1 lipca 2016
Na rynku opon do pojazdów ciężarowych nie ma przestojów, systematycznie pojawią się nowe modele ogumienia. Ostatnio marki Bridgestone i Firestone wprowadziły do sprzedaży nowe opony drogowo-terenowe, Michelin zaprezentował nowe „obuwie” dla małych ciężarówek, a Sava nowe rozmiary opon ciężarowych.
Na szczególną uwagę zasługują nowe opony drogowo-terenowe, przeznaczone do pojazdów budowlanych, jako że rok bieżący ma być okresem ożywienia na rynku takich pojazdów.

Bridgestone o zwiększonej nośności

Firma Bridgestone poszerzyła swój asortyment o opony drogowo-terenowe o zwiększonej nośności (z oznaczeniem EVO). Nowa zaawansowana linia opon pozwala operatorom flot działającym w branży budowlanej i górniczej na transport cięższych ładunków – bez uszczerbku dla właściwości użytkowych opon, trwałości i odporności na uszkodzenia. 
– Dzięki zwiększonej nośności tych opon, nasi klienci mogą efektywniej eksploatować swoje ciężkie pojazdy bez obaw o stan ogumienia – przekonuje Marek Drewniak, Sales Manager Commercial Products Bridgestone.
Nowe opony: M840 EVO, L355 EVO oraz L317 EVO umożliwią operatorom zwiększenie obciążenia na każdą oś o 0,5 tony (w przypadku pojedynczego montażu) lub 2,6 tony (w przypadku montażu podwójnego) w porównaniu ze standardowymi oponami. Dla opon M748 EVO zwiększenie nośności wynosi 1 tonę na oś w przypadku pojedynczego montażu.
Zwiększoną nośność osiągnięto bez uszczerbku dla właściwości użytkowych opon, takich jak trwałość, odporność na przecięcia i wykruszenia. Ponadto wykorzystanie najwyższej jakości karkasu zapewnia optymalne możliwości bieżnikowania a przez to wydłużenie okresu eksploatacji opony.
Struktura nowych opon EVO została wzmocniona, co pozwala zachować szkielet opony i zminimalizować odkształcenia w trakcie eksploatacji, a zarazem zapewnia elastyczność wymaganą przy zadaniach realizowanych na drogach i w terenie. Oprócz wzmocnionej struktury stopki w nowych oponach wykorzystano następujące technologie Bridgestone:     Waved Belt – zwiększa stabilność i trwałość karkasu; Split Belt Package – zmiękcza opasanie, umożliwiając większe ugięcie; Stone Ejector – zapobiega wnikaniu kamieni w opasanie.
Rozwiązania wykorzystane w nowych oponach poprawiają ich wytrzymałość oraz zapewniają możliwości bieżnikowania z wykorzystaniem technologii Bandag. 
Jak zapewnia producent, nowe opony drogowo-terenowe EVO świetnie sprawdzają się również podczas jazdy w błocie oraz po świeżym lub topniejącym śniegu (M+S), zapewniając lepsze właściwości jezdne niż opony standardowe. Oznaczono je również symbolem alpejskim identyfikującym opony śniegowe zgodnie z regulacją R117.02 EKG ONZ. 

Firestone poza utarty szlak 

Marka Firestone wprowadziła zupełnie nową linię wyjątkowo solidnego ogumienia do zastosowań na utwardzonych drogach i w terenie. Nowe opony FS833 (na oś kierowaną), FD833 (na oś napędową) i FT833 (do naczep) charakteryzują się dużą wytrzymałością, długą żywotnością i dobrą przyczepnością w trudnym terenie. 
Nowe opony drogowo-terenowe dobrze sprawdzają się podczas jazdy w błocie oraz po świeżym lub topniejącym śniegu (oznaczenie M+S), zapewniając lepszą przyczepność i skuteczniejsze hamowanie w porównaniu z oponami standardowymi. Opony FS833 i FD833 posiadają ponadto oznaczenie alpejskie, a więc mogą być eksploatowane w trudnych warunkach zimowych. 
W nowych oponach zastosowano zaawansowane rozwiązania, takie jak wbudowane „łączniki”, zwiększające sztywność bloków bieżnika i minimalizujące zjawisko ich nierównomiernego zużywania się (ząbkowanie). Dlatego opony te charakteryzują się dłuższą żywotnością i mniejszym hałasem toczenia. Inżynierom koncernu udało się zmniejszyć wagę opony, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i zwiększenie ładowności pojazdu.
Solidna konstrukcja nowych opon drogowo-terenowych sprawia, że doskonale nadają się one do pogłębiania i bieżnikowania. 
Dzięki wytrzymałej i wzmocnionej mieszance opony drogowo-terenowe FS833 na oś kierowaną mogą być eksploatowane przez długi czas. Żebrowo-rowkowy wzór bieżnika zapewnia kierowcy precyzję prowadzenia i przyczepność, a solidna konstrukcja ogranicza ryzyko przecięcia i wyszczerbienia.
Głębokie i szerokie rowki opony FD833 na oś napędzaną gwarantują znakomitą przyczepność. Ponadto mają właściwości, dzięki którym dochodzi do ich samooczyszczania w czasie jazdy.
Solidny karkas opon FT833 do przyczep nadaje im odporność na przecięcia i wyszczerbienia. Wzór bieżnika charakteryzuje się odpornością na nierównomierne zużycie, co wydłuża żywotność opony. 

Sava – nowe rozmiary

Sava Tires wychodzi naprzeciw operatorom poszukującym ekonomicznych rozwiązań i oferuje im jeszcze większy wybór opon ciężarowych. Firma proponuje pięć nowych rozmiarów najnowszej generacji ogumienia Avant 4 na oś kierowaną, Orjak 4 na oś napędową i Cargo 4 do naczep, odpowiadających na rosnące zainteresowanie produktami o obniżonym profilu.
Opony w rozmiarach 295/60R22.5 i 315/60R22.5 to najnowsza propozycja Savy w linii produktów Avant 4 na oś kierowaną, jak i Orjak 4 na oś napędową. O rozmiar 385/55R22.5 został poszerzony także asortyment Cargo 4. Nowe opony, podobnie jak pozostałe rozmiary, posiadają symbol M+S, co oznacza lepsze osiągi przy ruszaniu i jeździe w warunkach śniegowych.
Avant 4, Orjak 4 i Cargo 4 powstały z myślą o pojazdach obsługujących transport długodystansowy i regionalny, a także dystrybucję lokalną. 
Bieżnik opon Avant 4 zapewnia zrównoważony rozkład ciśnienia, a także długą i równomierną eksploatację. Wysoka zawartość gumy w bieżniku umożliwia wykonywanie długich przebiegów, a duże zagęszczenie blaszek bieżnika przekłada się na dobre parametry hamowania na mokrej nawierzchni. Ponadto sztywne żebra w strefie barkowej opony zapewniają dobre prowadzenie i stabilność przy pokonywaniu zakrętów, a większa odporność na nagrzewanie przekłada się na wyższą trwałość. Opona wyróżnia się także wysokimi parametrami trakcji oraz niskim poziomem hałasu. 
Dobra trakcja, parametry hamowania na mokrej nawierzchni i długie przebiegi to również zalety opon Orjak 4. Poza tym, produkty te charakteryzują się równomiernością zużycia oraz wysoką odpornością na uszkodzenia. Zapewniają także stabilność tylnej osi, dzięki czemu samochód prowadzi się lepiej. 
Cargo 4 do naczep to najnowszy członek tej rodziny opon. Te konkurencyjne cenowo opony cechują się zrównoważonymi parametrami, dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni, wysoką trwałością, a także możliwością bieżnikowania. Wszystkie opony ciężarowe Sava można nacinać i bieżnikować. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.